27 juli 2022

Orgelconcert met Jos Maters

27 juli 11:45u 12:15u Museum Speelklok Volwassenen
Bestel tickets

Deze zomer staat het kerkorgel van Museum Speelklok opnieuw in de schijnwerpers tijdens een serie van vier lunchconcerten! Iedere woensdag in juli spelen getalenteerde, aan het conservatorium geschoolde organisten rond lunchtijd op het Witte-orgel. Woensdag 27 juli neemt Jos Maters plaats achter het orgel.

Jos Maters (1997), organist en klavecinist, begon met orgellessen toen hij tien jaar oud was. Tussen 2015 en 2020 studeerde hij orgel en klavecimbel aan het Prins Claus Conservatorium in Groningen. Sinds 2020 doet Jos een masterstudie aan het Conservatorium van Amsterdam en volgde hij verschillende masterclasses. Jos heeft een brede muzikale smaak met een lichte voorkeur voor Engelse koor- en orgelmuziek. Momenteel is Jos assistent-organist van de Nicolaasbasiliek in Amsterdam. Daar begeleidt hij de koren en speelt hij tijdens de wekelijkse vieringen. In 2019 startte Jos samen met saxofoniste Marlon Valk ‘Duo Calyptura’, waarmee hij zowel oude als meer moderne muziek uitvoert. Daarnaast heeft hij een privé lespraktijk.

Programma:

A. Sullivan (1842-1900)

Utopia (door de Dubbele Ruth)

Parry (1848-1918)

Fantasy and Fugue in G – Op. 188

Whitlock (1903-1946)

Folk Tune (uit: Five short pieces)
Scherzo (uit: Five short pieces)

Howells (1892-1983)

Rhapsody 3

Reserveer je kaartje online of koop een ticket aan de kassa. Toegang is gratis met een entreebewijs voor het museum, toegang tot alleen het concert is €4,50. In ons museumcafé kun je terecht voor een drankje of een heerlijke lunch.