16 juni 2019

Papa’s gratis entree op Vaderdag

16 juni 10:00u 17:00u Museum Speelklok Kinderen, Volwassenen

Op Vaderdag worden alle papa’s in het zonnetje gezet, zo ook in Museum Speelklok.

Ben jij op zoek naar een origineel en muzikaal cadeau voor Vaderdag? Op zondag 16 juni, tijdens Vaderdag, mogen alle papa’s die met hun zoon of dochter naar het museum komen gratis naar binnen! Verken samen het museum aan de hand van de Vaderdag rondleidingen die ieder uur plaatsvinden.

Luister en geniet van de mooiste, vrolijkste en stoerste liedjes op de straatorgels en draaiorgels. Zo komen nummers als M’n Opa, Ach vaderlief toe drink niet mee, Vader Jakob en Papapa langs. Tijdens de Muzikale Rondleiding worden natuurlijk ook de spierballen van alle sterke vaders getest door ze te laten draaien aan een groot draaiorgel van het museum. Welke papa is het sterkst van iedereen?

Vaderdag in het museum
Er is nog veel meer te doen op Vaderdag. Wanneer de Muzikale Vaderdag Rondleiding is afgelopen, kan je samen met je vader de rest van het museum ontdekken en verkennen. Stap samen de Museum Expeditie in en leer meer over de technieken die schuilgaan achter de instrumenten. Want hoe zien de instrumenten er eigenlijk van binnen uit en wat zorgt ervoor dat al die muziek uit de instrumenten komt? En welke collectiestukken stonden vroeger bij de mensen thuis? Je ontdekt het allemaal!

Hou je van speuren en puzzelen? Ga dan samen aan de slag met de Toonkaart en componeer het lievelingsliedje van Orgelaapje Toon. Natuurlijk kan Vaderdag feestelijk worden afgesloten met iets lekkers in het Museumcafé.