8 maart 2024

Prikkelarm museumbezoek tijdens de Auti-Doe-Avond

8 maart 17:00u 21:00u Museum Speelklok Kinderen, Volwassenen
Bestel tickets

Bezoek Museum Speelklok prikkelarm en met korting op 8 maart tijdens de Auti-Doe-Avond!

Op vrijdagavond 8 maart organiseren we met de Nederlandse Vereniging voor Autisme (NVA) van 17.00 tot 21.00 uur een prikkelarme Auti-Doe-Avond. De rondleiders uit het museum laten je muzikale demonstraties zien van speeldoosjes, automaten en orgels. Er is een rustige educatieruimte waar je zelf muzikale spellen kunt spelen. Ook is er een hoorspel en kan je je wagen aan de speurtocht. In de Muziekfabriek maak je met een plingplong-apparaat je eigen melodietje. Verder is er de spannende Escape Game die je met de hele familie kan spelen!

Er wordt vooraf een seintje gegeven als de instrumenten aan worden gezet en de muziek gaat spelen. Het geluid kan soms (te) hard zijn, daarom liggen er NVA-oordopjes klaar. Maar als je liever eigen gehoorbescherming draagt, is het verstandig om die mee te nemen. Er is ook een rustruimte aanwezig. Je kunt hier alvast bekijken hoe het museum eruit ziet. Het museumcafé is de hele avond open voor drankjes, koffie en thee, frietjes en vegetarische kroketten.

Tickets

Tickets voor deze Auti-Doe-Avond bieden we aan met 25% korting. Koop je tickets hier. Je kan ook een ticket kopen aan de kassa in het museum op de avond zelf. Bezoekers met een Museumkaart of een VriendenLoterij VIP-KAART hoeven niet een apart ticket te kopen: zij kunnen in het museum hun kaart te laten scannen.

De prijzen zijn als volgt:

• Volwassenen: € 11,65
  • Jongeren 13 t/m 17 jaar: € 8,60