1 oktober 2017

Promotie museumconservator Marieke Lefeber

Vandaag, 4 oktober 2017, is onze museumconservator Marieke Lefeber gepromoveerd aan de Universiteit Utrecht op haar proefschrift “Zet hem op een ton. Repertoire op bellenspeelklokken in het achttiende-eeuwse Nederland”.

In een filmpje van de Universiteit Utrecht legt Marieke uit waar haar proefschrift over gaat en wat haar favoriete liedjes zijn die ze heeft onderzocht.

Namens alle medewerkers van Museum Speelklok feliciteren we Marieke met het behalen van haar Doctoraat!

Naar aanleiding van haar promotieonderzoek opent Museum Speelklok op 12 oktober de tentoonstelling ‘Vieze liedjes op deftige speelklokken‘!

Het promotieonderzoek is mede mogelijk gemaakt door het Meertens Instituut, Museum Speelklok, J.W. Strengers Frankfort Fonds (onderdeel van Prins Bernhard Cultuurfonds) en het Dr. J.J.L. Haspels Fonds (onderdeel van de Stichting Vrienden Museum Speelklok).