12 november 2022 t/m 5 december 2022

Sinterklaas in Museum Speelklok

12 november t/m 5 december 10:00u 17:00u Museum Speelklok Kinderen

De Sint en zijn Pieten zijn weer bijna in het land en dit vieren we in Museum Speelklok! Ga mee met de Muzikale Sinterklaasrondleiding en zet je zelfgemaakte schoentje in het museumcafé.

Muzikale Sinterklaasrondleiding

Van zaterdag 12 november tot maandag 5 december krijgt de Muzikale Rondleiding in Museum Speelklok een sinterklaastintje! Een aantal van onze instrumenten spelen de vrolijkste sinterklaasliedjes en brengen je helemaal in de sfeer voor pakjesavond.

De Harfenuur speelt O kom er eens kijken en de Porter platenspeeldoos speelt Daar wordt aan de deur geklopt. Daarnaast spelen orgels zoals de Arabier en de Schuyt ook verschillende Sinterklaas liedjes, van Zie ginds komt de stoomboot tot Sinterklaas wie kent hem niet. Kom jij ook meezingen en -dansen tijdens de Sinterklaasrondleidingen?

Schoentje zetten

Knutsel en versier jouw eigen schoentje en zet je schoen in Museum Speelklok! Je krijgt dan van Sinterklaas een kleine verrassing. Download jouw schoentje hier en versier, kleur, knip, vouw en plak! Vergeet je naam en leeftijd niet op je schoen te zetten. Je mag je schoen komen brengen vanaf 16 november en hem ophalen op 3 en 4 december, als de Sint bijna zijn verjaardag viert. Want wie jarig is trakteert…

De Sint schreef voor iedereen die meedoet ook nog een gedicht:

Je schoentje zetten, dat mag van de Sint

Wanneer je aan het kleuren en knutselen begint

Breng jouw schoentje dan naar Museum Speelklok

Daar hoor je prachtige orgels en muziekdozen, zelfs pop en rock!

Vind dan gelijk wat lekkers in jouw schoen,

Daar wil jij toch zeker je best wel voor doen?