28 december 2017

Kerstvakantie: Muzikaal voorleessprookje De Sneeuwkoningin

Kijk niet in de blauwe ogen van de Sneeuwkoningin want je hart wordt koud!

Kom in de kerstvakantie naar Museum Speelklok en luister naar het spannende voorleessprookje van Gerda en de Sneeuwkoningin met liedjes uit Frozen!

Tijdens het winterse sprookje spelen de magische muziekinstrumenten van het museum liedjes uit Frozen en kom je helemaal in de kerstsferen! Het kerstsprookje De Sneeuwkoningin is een bewerking van het 19de-eeuwse verhaal van Hans Christian Andersen.

Het verhaal
Gerda gaat op zoek naar haar broertje Kai. Hij is vlak voor kerst verdwenen en ze mist hem verschrikkelijk. Hij zal toch niet meegenomen zijn naar het IJspaleis van de Sneeuwkoningin? Het is een barre tocht naar het Hoge Noorden, maar gelukkig hoort ze onderweg prachtige liedjes.

• 23 december 2017 t/m 7 januari 2018
  • Doordeweeks om 14.00 uur en 15.00 uur
  • Weekend om 14.00 uur
  • Toeslag op entreeprijs: €2,00
  • Duur: ruim 30 minuten
  • Adviesleeftijd: 4+
  • Kaartverkoop: vanaf 1 december zijn de kaarten te koop aan de kassa van het museum. Wilt u telefonisch reserveren? Bel dan naar 030 231 27 89. U kunt voor een reservering ook een mail sturen naar info@museumspeelklok.nl.

Ben jij ook een grote fan van de film Frozen? Kom dan in je mooiste prinsessenjurk of prinsenpak luisteren naar de muzikale kerstvertelling en krijg een mooie poster mee naar huis!

Kerst in Museum Speelklok

In de kerstperiode, 12 december 2017 t/m 7 januari 2018, krijgt de Muzikale Rondleiding ook weer een echt kersttintje en hoor je in Museum Speelklok non-stop kerstmuziek vanuit alle hoeken van het museum! De straatorgels, orchestrions en speeldozen spelen hun beste kerstplaten, boeken of rollen en de zelfspelende muzikale kerstboom is ook dit jaar weer aanwezig.

Openingstijden rond de kerst
Museum Speelklok is op 25 december en 1 januari de hele dag gesloten.