10 april 2019

Sophie’s vloog op bezoek bij Museum Speelklok

Sophie maakt “vloog’s” over de stad Utrecht en de rijke geschiedenis die het bezit! Museum Speelklok maakt natuurlijk onderdeel uit van deze geschiedenis en Sophie is bij ons op bezoek geweest.

Een huishoudster met een eigen wil
Sophie is als huishoudster in dienst getreden bij Madame Belle de Fleurdelis in 1896. ‘Een verse pluk van het platteland’, zoals Madame Belle haar nieuwe aanwinst in de huishouding. Vandaag de dag is Sophie de 1ste huishoudster en is zij verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de Salon van Weleer. Deze salon is een historische plaats in Utrecht met verschillende culturele, sociale en groepsactiviteiten.

Sophie gaat regelmatig op tours door Utrecht. Zo geeft zij haar eigen stadswandeling en maakt zij ook, zoals in haar eigen woorden een ‘vloog’, over verschillende plekken in de stad. Zij heeft bij Museum Speelklok een eigen tour mogen geven. Bekijk de vloog hier.