15 oktober 2020

Speel de Museum Speelklok Geluiden Quiz

15 oktober 10:00u 17:00u Thuis Kinderen

Museum Speelklok staat vol zelfspelende instrumenten, en allemaal maken ze muziek! Maar welk geluid hoort ook alweer bij dat ene collectiestuk van het museum?

Speel de Museum Speelklok Geluiden Quiz en kom erachter welke geluiden bij welke collectiestukken horen! Hoe klinkt een toren carillon of een straatorgel? Test je kennis en ontdek hoe goed jij de collectie kent.

Hoe werkt de Geluiden Quiz?

Klik op de onderstaande link om de quiz te openen. Bekijk dan eerst de afbeeldingen van de verschillende collectiestukken. Download het invulblad of pak pen en papier erbij. Daarna luister je naar alle 16 geluiden. Koppel de letter van het instrument aan het cijfer van een geluid. Wanneer je klaar bent, controleer je jouw antwoorden door het antwoordenblad te downloaden. Hoeveel heb jij er goed?

Klik hier om de Geluiden Quiz te spelen!