27 augustus 2017

Stem op het blinden en slechtziendenproject van Museum Speelklok!

Vandaag ontving Museum Speelklok het geweldige nieuws dat het ingezonden projectplan “Tastbare Muziek” genomineerd is voor de RAAK-stimuleringsprijs.

This Tuesday Museum Speelklok received the wonderful news that the upcoming program “Tangible Music” has been nominated for a prize to encourage museums to develop programs for the visually impaired!

Met het programma “Tastbare Muziek” gaat Museum Speelklok meerdere permanente rondleidingen ontwikkelen en organiseren voor (en door!) blinden en slechtzienden. Onze unieke en muzikale collectie is bij uitstek geschikt voor bezoekers met een visuele beperking! Door te gaan werken met ziende, blinde en slechtziende rondleiders wordt tijdens rondleidingen het gehoor en de tastzin geprikkeld bij zowel bezoekers met als bezoekers zonder een visuele beperking. Hierdoor hopen wij de muzikale beleving in Museum Speelklok voor alle bezoekers te intensiveren.

Jouw stem wordt zeer gewaardeerd!
Met de te winnen €25.000 kan Museum Speelklok structureel toegankelijker gemaakt worden voor blinden en slechtzienden. Stemmen kan tot uiterlijk 10 september 22:00 door hier te klikken. You can vote until 10 September 22:00 with your emailaddress by clicking here.

Let op! Na gestemd te hebben stuurt RAAK een bevestigingsmail. Pas na die mail bevestigd te hebben is uw stem geldig.