2 juni 2022

STO-festival over de toekomst van techniek

2 juni 13:00u 17:00u Museum Speelklok Kinderen, Volwassenen

Op 2 juni, de Stadsdag van Utrecht, organiseert Sterk Techniek Onderwijs Utrecht het STO-festival. Locatie is dit jaar Museum Speelklok!

Op 2 juni, de Stadsdag waarop Utrecht dit jaar 900 jaar stadsrechten viert, is het thema van het techniekfestival is toekomstmuziek. Wat staat ons in de toekomst te wachten op het gebied van technologie, creativiteit en innovatie? Welke recente en toekomstige ontwikkelingen dragen bij aan de ontwikkeling van technologie en maatschappij? En hoe wordt ons onderwijs ingericht om daar op voorbereid te zijn? Samen met makers, onderwijs en bedrijven onderzoekt STO deze vragen in Museum Speelklok, dé plek waar techniek, muziek en mechanieken samenkomen in de unieke collectie zelfspelende muziekinstrumenten.

Leerlingen en docenten uit het techniekonderwijs en makers kunnen zich via de website van STO gratis aanmelden voor het festival. Hier vind je ook alle info over de maak- en inspiratiesessies en demo’s op deze middag.

Over Sterk Techniek Onderwijs
Veel partijen in en om Utrecht zijn bezig om kinderen en jongeren op een inspirerende manier in contact te brengen met techniek en technologie. De voorbeelden daarvan zijn eindeloos! Maar de voorbeelden zijn niet altijd even zichtbaar en de verschillende initiatieven weten elkaar niet altijd te vinden of anderen te inspireren. Daarom wordt het STO-festival georganiseerd om initiatieven rondom techniek, technologie en onderwijs een podium te geven!