8 februari 2016

Voorjaarsvakantie 20 t/m 28 feb

Het is voorjaarsvakantie in Utrecht! En dat betekent dat Museum Speelklok tussen 20 februari en 6 maart elke dag geopend is, dus ook op de maandagen.

Wil je in de voorjaarsvakantie een leuk en vrolijk museum bezoeken met het hele gezin? Dan is een bezoek aan Museum Speelklok in Utrecht een schot in de roos!

datum: 20 feb. t/m 28 feb.
openingstijden: 10.00 uur t/m 17.00 uur
rondleidingen duren ongeveer 50 min. en starten om: 10.30 u, 11.30 u, 12.00 u, 12.30 u, 13.00 u, 13.30 u, 14.30 u, 15.00 u en 15.30 uur

Tijdens de krokusvakantie worden er veel activiteiten georganiseerd voor de kids. Zo is er van 20 t/m 28 februari om 14.15 uur de voorstelling van Peter en de Wolf te bezoeken. Naast de vaste rondleidingen die ieder uur, op het halve uur starten zijn er tijdens de voorjaarsvakantie extra rondleidingen om 12.00, 13.00 en 15.00 uur met extra aandacht en muziek voor de kinderen. De tentoonstelling Beestenboel is ook nog tot 28 februari bezoeken. Naast orgelaapje Toon spelen er nog veel meer muzikale dieren uit de collectie de hoofdrol. De laatste week om de tentoonstelling te bezoeken is aangebroken, grijp je kans!

Van 29 februari t/m 6 maart is het voorjaarsvakantie in Noord Nederland en kunnen kinderen elke dag tussen 12:00 – 15:00 uur een draaiorgeldiploma halen. Kun jij met de juiste snelheid aan het orgelwiel draaien en een echt orgel laten spelen? Je wordt beloond met een diploma!

Wil je ook zelf op onderzoek uit? Orgelaapje Toon heeft een speurtocht uitgezet en door zijn aanwijzingen te volgen kun je zelf zijn lievelingslied componeren.

Ook tijdens de voorjaarsvakantie spelen de vrolijke muziekinstrumenten in Museumcafé Klok gezellig door en zijn er lekkere drankjes en hapjes voor de hele familie.
Bezoek Museum Speelklok in Utrecht met kinderen tijdens de voorjaarsvakantie