21 januari 2021 t/m 22 januari 2021

Thuis knutselen: paasmandje

Pasen in Museum Speelklok

Nu Museum Speelklok tijdelijk gesloten is, brengt het museum graag de muziek naar jullie huiskamers. Dit vrolijke vel kan je downloaden, uitprinten, en er een paasmandje van vouwen.

Het Konijntje in de Kool werd in 1911 gemaakt in Parijs en was een populair stukje speelgoed voor de rijken. De kool én het konijntje zijn van papier-maché gemaakt, waarbij het konijn met echt konijnenbont is bekleed en de kool met bladeren van groene zijde. Als de speeldoos met cilinderspeelwerkje speelt, komt het konijn naar buiten en eet zijn kool. Hij kijkt behoedzaam om zich heen en verschuilt zich dan weer plotseling in zijn kool. Dit type konijn was rond 1900 een populair type instrument en werd in massa geproduceerd.

Download hier het Paasmandje en volg de instructies.

Tip: Deel je kunstwerk op Instagram met Museum Speelklok, dan delen wij jullie bericht! @museumspeelklok #museumspeelklok

Namens Museum Speelklok wensen we je veel plezier!