23 december 2021 t/m 9 januari 2022

Thuisactiviteit: kerst(speel)klokjes knutselen

Knutsel en versier jouw eigen kerst(speel)klokjes!

Deze kerstvakantie kon je kerst(speel)klokjes knutselen in Museum Speelklok. Helaas gaat dit knutselfestijn niet door nu het museum gesloten is. Maar niet getreurd, want je kan ook thuis aan de slag gaan! In een video wordt stap voor stap uitgelegd hoe je zelf kerst(speel)klokjes kan knutselen. Knutsel je gezellig mee?

Wat heb je nodig:

• 4 kleine bekertjes
  • 4 belletjes
  • Touw
  • Pijpenragers
  • Een lint
  • Versiering (bijvoorbeeld stickers, kleurpotloden, etc.)
  • Een schaar en lijm

Wil je liever alleen kleuren? Dan kan je ook een mooie kleurplaat van ons straatorgel de Lange Gavioli inkleuren. Of ga aan de slag met je eigen Toon masker! Lees eerst het verhaal over orgelaapje Toon en versier daarna je eigen apenmasker.

Klik hier voor het downloaden van de kleurplaat.
Klik hier voor het downloaden van het masker van Toon.

Natuurlijk zijn wij erg benieuwd naar jullie kerst(speel)klokjes! Deel ze online en tag het museum via @museumspeelklok of #museumspeelklok. Dan delen wij jullie prachtige klokjes op ons kanaal!