19 januari 2022 t/m 19 januari 2022

Train woensdag gratis je spierballen in onze Museum Gym

Muzikale Rondleiding zelf draaien aan het orgel

Museum Speelklok opent woensdag eenmalig gratis haar deuren als Museum Gym. Bezoekers kunnen door het draaien aan een orgel hun spierenballen trainen en zich na de fysieke inspanning mentaal opladen in de inspirerende tentoonstelling ‘TOEVAL BESTAAT NIET’ over Diederich Nicolaus WINKEL.

Na de opening van de museumwinkel afgelopen zaterdag zal woensdag ook de ‘Winkel-tentoonstelling’ met mechanische muziekinstrumenten van de geniale instrumentenbouwer D.N. WINKEL te bezoeken zijn. Want …. de WINKELs mogen immers open, de rest van het museum blijft helaas nog even gesloten. Uiteraard behoort een koffie to-go wel tot de mogelijkheden in de vrolijkste Gym van Nederland!

Hiermee komt Museum Speelklok samen met andere musea in actie uit protest tegen de sluiting van theaters en musea. Museum Speelklok geeft hiermee gehoor aan de oproep van de Nederlandse Museumvereniging.