29 juni 2018

15 & 16 september: Uitfeest Utrecht

Kom tijdens het Uitfeest in Utrecht alvast in robotstemming door de robot dansparade en laat je schminken in robotstijl. Of kom kijken naar de preview van de familievoorstelling Koppie Koppie, Robokoppie!

Op zaterdag 15 en zondag 16 september vindt het Uitfeest weer plaats. Het Uitfeest is de start van het Utrechtse culturele seizoen. Ook Museum Speelklok is van de partij met leuke robotactiviteiten.

De Double Tino op de catwalk

Op het vernieuwde Jaarbeursplein verrijst een 60 meter lange catwalk waarop 150 mensen en groepen uit Utrecht hun verhaal delen. De deelnemers worden op de catwalk geïntroduceerd met muziek, foto’s en korte teksten. Ook de ‘levende’ Double Tino laat zich zien op de catwalk.

• Wanneer: zaterdag 15 september
  • Tijd: 13.00 uur – 14.15 uur
  • Waar: Jaarbeursplein

Spot de robot dansparade in het centrum van Utrecht

Vlak voor de opening van de tentoonstelling Robots love Music brengt Museum Speelklok, samen met studenten van Het Creative College, iedereen alvast in de robotstemming. Met dansers van De Dansopleiding, docent en Wolrd of Dance winnaar Sam den Hollander en muziek van de opleiding Sounddesign is stilstaan geen optie! De Robot dansparade danst door de hele stad en zal op verschillende plekken pop-up popping optredens geven.

• Wanneer: zaterdag 15 september
  • Tijd: 14.15 uur – 15.15 uur
  • Waar: De parade start bij Jaarbeursplein en eindigt bij Museum Speelklok.

Schminken in robotstijl

Op het terras van het museum, Steenweg 6, kun je jezelf laten omtoveren tot een robot. Een zilveren, blauwe, rode of gele robot; het kan allemaal! Kom langs en haal de robot in jezelf naar boven.

• Wanneer: zaterdag 15 september
  • Tijd: 13.00 uur – 17.00 uur
  • Waar: Terras Museum Speelklok

Beiaardconcert met robotmuziek

Stadsbeiaardier Malgosia Fiebig start de zondag van het Uitfeest met robotmuziek. Luister naar muziek van onder andere Wall-E, I Robot van the Alan Parsons Project en Robot Boy van Linkin Park.

• Wanneer: zondag 16 september
  • Tijd: 12.30 uur – 13.00

Preview: Koppie koppie, Robokoppie!

Tijdens de herfstvakantie, 20 t/m 28 oktober, kan je in Museum Speelklok komen kijken naar de muzikale familievoorstelling Koppie Koppie, Robokoppie! van het Rosa Ensemble. Maar nu heb je de mogelijkheid de voorstelling al eerder te bewonderen. Op zondag 16 september geeft het Rosa Ensemble namelijk al een preview van de voorstelling! Laat je meevoeren met een grappig en ontroerend verhaal over een eenzaam meisje en haar bijzondere robotvriendje.

• Wanneer: zondag 16 september
  • Starttijden: 12.00/12.40/14.00/14.40
  • Waar: TivoliVredenburg, De Pit
  • Toegang is gratis!

Robots love Music

Van 21 september 2018 t/m 3 maart 2019 staat Museum Speelklok helemaal in het teken van muzikale robots. In de internationale tentoonstelling Robots love Music ontdek je dat de oudste en nieuwste muziekrobots naast hersens ook een hart hebben. Weten ze jou te ontroeren? Ontdek het binnenkort zelf!