21 oktober 2016

19 november: Concertprogramma Deus ex Machina

Op zaterdag 19 november voert Ensemble Illustre in Museum Speelklok het programma Deus ex Machina uit.

Ensemble Illustre is een gezelschap van jonge musici met een passie voor oude muziek. De samenwerking met Museum Speelklok heeft tot een uniek concertprogramma geleid met grote namen als Händel, Purcell, Byrd en Sweelinck. Uniek is dat dit programma, met muziek uit de Renaissance en de Barok, deels uitgevoerd wordt op de bijzondere instrumenten uit de collectie van Museum Speelklok.  Denk hierbij aan een zelfspelende, 17e-eeuwse Purcellklok, of een 18e-eeuws cylinderorgel met de muziek van Sweelinck. Ook zullen recitals van Clemens non Papa en Sweelinck bespeeld worden op het Witte orgel. Een indrukwekkend orgel, dat tegenwoordig slechts zeer zelden nog bespeeld wordt!

Vanaf 20:00 uur zullen de dansorgels van Museum Speelklok spelen. Om 20:30 uur begint het concert van Ensemble Illustre. Studenten, CJP- en U-pashouders betalen de gereduceerde prijs van €9. Normaal tarief: €12. Kaarten kunnen gereserveerd worden via: info@ensemble-illustre.nl. Kijk voor meer informatie op: www.ensemble-illustre.nl.

afbeelding-groep