18 augustus 2016

Vacature medewerker Collectieregistratie

Museum Speelklok trekt jaarlijks ruim 90.000 bezoekers uit binnen- en buitenland. Het museum verzamelt, conserveert, presenteert en restaureert een grote, internationaal vermaarde collectie automatische muziekinstrumenten.

Tijdens rondleidingen worden de instrumenten live gedemonstreerd. Als internationaal gerenommeerd instituut op het gebied van automatische muziek neemt het museum een wereldwijd vooraanstaande positie in, mede vanwege de in het museum aanwezige kennis en ervaring op het gebied van restauraties.

Museum Speelklok zoekt per 1 december 2016 een: Medewerker Collectieregistratie voor 20 uur per week.

Projectomschrijving

In de komende beleidsperiode van 2017-2020 start de collectie afdeling van Museum Speelklok een digitaliseringsproject om de digitale toegankelijkheid van de collectie, de historische documenten, beeldmateriaal en vooral het repertoire te vergroten. De informatie zal via de eigen Kennisbank en via andere kanalen worden ontsloten. Als medewerker collectieregistratie werk je in samenwerking met andere medewerkers van het collectieteam aan de toegankelijkheid van de informatie over de collectiestukken en hun achtergronden.

Functie-inhoud

• Actualiseren van de collectieregistratie in Adlib
  • Verwerken van beeld- en geluidsbestanden
  • Periodieke controle van collectie op aanwezigheid
  • Verbeteren van de toegankelijkheid van collectie-informatie
  • Verantwoordelijk voor het bruikleenverkeer en registratie van bruikleencontracten

Functie-eisen

• HBO-werk en denkniveau, bij voorkeur Reinwardt Academie
  • Ervaring met collectieregistratiesystemen
  • Kennis van informatievraagstukken en beheer en behoud van museumcollecties
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse Taal

Kerncompetenties

• Gestructureerd en planmatig werken
  • Accuraat
  • Affiniteit met kunstnijverheid collecties
  • Resultaatgericht
  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Teamplayer

Aanstelling
Aanstelling geschiedt voor de duur van één jaar, met een proeftijd van 1 maand, waarna in beginsel verlenging kan plaatsvinden voor maximaal nog één jaar.

Salaris en arbeidvoorwaarden
De functie wordt gewaardeerd in schaal 6 van de museum CAO.

Reageren
Je schriftelijke motivatie en Curriculum Vitae kun je per mail sturen naar Anne-Sophie van Leeuwen, hoofd collecties Museum Speelklok: asvleeuwen@museumspeelklok.nl Je kunt solliciteren tot en met 30 september 2016. Gespreksronden vinden plaats medio oktober 2016.

Ben je op zoek naar een stage? bekijk hier onze stage op www.stageplaza.nl

lr-3482