3 juli 2020

Vernieuwde speurtocht met orgelaapje Toon

Op zoek naar orgelaapje Toon voor kinderen

Orgelaapje Toon verstopt zich op nieuwe plekken in Museum Speelklok! Weet jij alle aapjes te vinden?

De jonge bezoekers van Museum Speelklok kunnen weer op zoek gaan naar orgelaapje Toon. Hij verstopt zich op negen nieuwe plekken in het museum. Zo kunnen kinderen die de speurtocht al eens gedaan hebben, opnieuw op zoek naar het aapje! Als je alle aapjes hebt gevonden, kan je het lievelingsliedje van Toon componeren.

Hoe werkt de speurtocht

Bij binnenkomst krijg je een gratis Toonkaart bij de kassa. Vervolgens stap je het museum binnen en ga je op zoek naar de aapjes. Toon is negen keer te vinden op de Promenades en in de Museum Expeditie. Voor de allerjongste (3-7 jaar) heeft elk aapje een nummer vast met een bepaalde kleur. Voor de oudere kinderen (8-12 jaar) heeft Toon negen vragenbordjes die beantwoord kunnen worden met een kleur. De goede antwoorden vormen ten slotte samen een melodie. Samen vormen die kleuren een melodie op de Toonkaart. Deze melodie moet je alleen nog programmeren en spelen. Dit doe je in de Muziekfabriek. Knip alle ingekleurde noten uit en haal de Toonkaart daarna door de plingplong. Hoor je welk liedje het is? Je mag meezingen!

Psst: Ben je benieuwd naar het verhaal van orgelaapje Toon? Kijk dan snel hier!