9 oktober 2018

Vier de herfstvakantie in Museum Speelklok

Museum Speelklok is de hele herfstvakantie, van vrijdag tot en met maandag, gewoon open!

Kom jij in de herfstvakantie ook naar Museum Speelklok? De hele week is het museum open voor bezoekers. Dus ook op maandag 15 oktober en maandag 22 oktober.

Neem een kijkje op de tentoonstelling Robots love Music en verwonder je over eeuwenoude robots die live muziek maken voor jou! Maar we hebben niet alleen oude muziekrobots in huis. Ook robots van deze tijd staan voor jou klaar. Maak bijvoorbeeld samen met de hypermoderne robot Shimon nieuwe muziek.

Knutsel je eigen muziekrobotje

Ben je gek op knutselen? Maak dan van 13 t/m 19 oktober je eigen muziekrobotje. Jij laat hem eruit zien zoals jij hem het mooist vindt. Bij deelname aan de knutselactiviteit krijg je een klein speelwerkje en een bouwpakketje. Plak het in elkaar en versieren maar!

Bezoek de familievoorstelling Koppie Koppie Robokoppie!

Van 20 t/m 28 oktober is de muzikale familievoorstelling Koppie Koppie Robotkoppie! Van het Rosa Ensemble te zien. Een spannende voorstelling over een eenzaam meisje en haar bijzondere robotvriendje. Weet het stuntelige robotje het meisje op te vrolijken en voor een goed einde te zorgen? Ontdek het zelf!

Muzikale rondleiding

Naast het bezoeken van de tentoonstelling, het knutselen van een muziekrobotje en het bezoeken van de familievoorstelling nemen de rondleiders van het museum jou dagelijks meer op tour langs verschillende collectiestukken van het museum Ze brengen de instrumenten niet alleen tot leven, maar vertellen ook over de bijzonder klinkende verhalen die achter alle collectiestukken schuilgaan.

Museumcafé Klok

Heb je alles gezien van het museum? Sluit je dag dan af in Museumcafé Klok met een heerlijk drankje, broodje of een lekker stukje taart.