3 juli 2019 t/m 31 juli 2019

Serie orgel lunchconcerten in Museum Speelklok

3 juli t/m 31 juli 12:00u 12:30u Museum Speelklok Volwassenen

Neem plaats op één van onze stoelen in het Middenschip, sluit je ogen en luister naar de prachtige muziek van ons kerkorgel.

In de maand juli speelt er iedere week een andere organist, als onderdeel van Kerken Luisteren, tijdens het orgel lunchconcert in Museum Speelklok. Neem om 12.00 uur plaats op één van de stoelen in het Middenschip en geniet een half uur lang van het kerkorgelconcert. Na afloop van ieder orgelconcert is er in het museumcafé een luncharrangement te verkrijgen voor €8,50. Het luncharrangement bevat een broodje, soepje en koffie of thee.

De serie van orgel lunchconcerten is gekoppeld aan de presentatie Thuis in de Buurkerk, duizend jaar verhalen onder één dak. Hier wordt de rijke schat aan verhalen uit de geschiedenis van de Utrechtse Buurkerk, het huis van Museum Speelklok, blootgelegd. Al vanaf het jaar 1000 weet de gewone Utrechter heil bij haar te vinden. Bij een bezoek aan het orgel lunchconcert kan je ook het volledige museum en de presentatie Thuis in de Buurkerk bezoeken. Bekijk hieronder het programma per week.

Korting voor bezoekers van Kerken Luisteren
Bezoekers van Kerken Luisteren krijgen op vertoon van de programmafolder bij een bezoek aan één van de orgelconcerten in Museum Speelklok een korting van 25% op de entreeprijs. Dit betekent dat je slechts €9,75 in plaats van €13,- betaalt. Ook het museum kan dan bezocht worden.

Orgel lunchconcert 3 juli

Woensdag 3 juli verzorgt Gerrit Christiaan de Gier het eerste orgel lunchconcert in Museum Speelklok. Gerrit Christiaan de Gier behaalde aan het Utrechts Conservatorium de diploma’s docerend musicus en uitvoerend musicus “met onderscheiding”. In Parijs ontving hij privé-lessen van Jean-Paul Imbert en in 1990 won hij de eerste prijs van de Internationale Orgeldagen Rijnstreek te Nijmegen. Hij is stadsorganist van gemeente IJsselstein, heeft een uitgebreide lespraktijk en is momenteel ook organist van de Jacobikerk te Utrecht.

Orgel lunchconcert 10 juli

Paul van der Woude verzorgt op woensdag 10 juli het tweede orgel lunchconcert in Museum Speelklok. Paul studeerde koordirectie, orgel en piano aan de conservatoria van Utrecht en Tilburg. Hij heeft een veelzijdige carrière als dirigent, organist, pianist en koorbegeleider, behaalde prijzen bij concoursen, geeft regelmatig concerten door heel Nederland en verleent zijn medewerking aan radio- en CD opnames. Hij is organist van de St. Augustinuskerk te Utrecht.

Orgel lunchconcert 17 juli

Het derde orgel lunchconcert in Museum Speelklok wordt verzorgt door Laurens de Man. Laurens behaalde cum laude zijn diploma’s piano en orgel aan het Conservatorium van Amsterdam en vervolgde zijn studie aan de Berlijnse Universität der Künste bij Leo van Doeselaar. Hij behaalde diverse prijzen, waaronder het Prinses Christina Concours en de International Martini Organ Competition, en bracht in 2017 een piano-CD uit met werken van Bach. Sinds 2012 is hij pianist van het Chimaera Trio en organist van de Janskerk in Utrecht.

• Tijd: 12.00 uur tot 12.30 uur
  • Programma: werken van Johann Sebastian Bach, Frédéric Chopin en Richard Wagner

Orgel lunchconcert 24 juli

Leendert Verduijn verzorgt het vierde orgel luchconcert op woensdag 24 juli. Leendert studeerde orgel aan de conservatoria van Utrecht en Rotterdam. Hij volgde masterclasses en behaalde diverse prijzen. Hij heeft een bloeiende lespraktijk en is organist van Oudewater-Hekendorp en Sluipwijk.

• Programma: volgt later

Orgel lunchconcert 31 juli

Het vijfde, en daarmee laatste, orgel lunchconcert wordt op 31 juli verzorgt door Arjan Veen. Arjan studeerde hoofdvak orgel Bachelor en Master aan het Rotterdams Conservatorium. Arjan is organist van de Maartenskerk te Doorn, dirigent van het (klassiek) gemengd koor “New Voices” te Polsbroek en treedt regelmatig op als concerterend organist. Als pianist en organist vormt hij samen met sopraan en hoboïste Rineke de Wit duo ‘Promenade Musicale’.

• Programma: werken van o.a. Johann Sebastian Bach en Charles Marie Widor