10 februari 2024 t/m 25 februari 2024

Voorjaarsvakantie

10 februari t/m 25 februari 10:00u 17:00u Museum Speelklok Kinderen, Volwassenen

Kom in de voorjaarsvakantie naar Museum Speelklok en draai aan een orgeltje, speel de Escape Game of bezoek de tentoonstelling Maak ’t Even!

Speel de muzikale Escape Game

Speel met de hele familie de Escape Game en maak in zes spellen en opdrachten kennis met de muziekmachines uit het museum. Jullie maken een reis door de tijd en komen zo alles te weten over de instrumenten, hun herkomst en hoe ze werken! Los alle opdrachten op, laat de tijdmachine werken en eindig bovenaan in het klassement. Kijk hier voor meer info over de game en om een tijdslot te reserveren.

Speelklok Roadshow
Draai aan een orgel, ontdek de geschiedenis van straatorgels en maak zelf muziek met de Speeklok Roadshow! Van 17 t/m 24 februari staat dit mini-museum op wielen elke dag van 11.00 tot 16.00 uur in het Middenschip van het museum.

Tentoonstelling Maak ’t Even

In de nieuwe tentoonstelling Maak ’t Even gaan ontwerpers Christien Meindertsma, Jesse Howard en Jelle Mastenbroek met hun werk in dialoog met onze historische collectie over grote dilemma’s als duurzaamheid. Ontwerper Simon Dogger maakt een audiotour door Maak ’t Even om te laten ervaren hoe hij met een visuele beperking de instrumenten van het museum beleeft. Lees hier meer over de tentoonstelling.

Nog meer activiteiten in de voorjaarsvakantie

Daarnaast is er in de voorjaarsvakantie nog veel meer te doen in Museum Speelklok! Luister naar de orgels, muziekdoosjes en speelklokken tijdens de Muzikale Rondleiding, speur naar orgelaapje Toon en componeer zelf een liedje in de Muziekfabriek.

Leuk voor thuis: luister naar de Speelklok podcast Magische Muziekmachines met Klaas van Kruistum! Te horen op Spotify, Apple Podcasts en alle andere podcast platformen.

Openingstijden voorjaarsvakantie

In de voorjaarsvakantie is Museum Speelklok elke dag, en dus ook op maandagen 12 en 19 februari geopend.