6 februari 2018

Voorjaarsvakantie Zuid: op draaiorgelavontuur met de orgelman

Breng in de voorjaarsvakantie (regio Zuid) een bezoek aan Museum Speelklok en ga dagelijks mee op draaiorgelavontuur met de orgelman!

De orgelman neemt je mee op een spannende tocht door het museum en leert je de fijne kneepjes van het vak. Tijdens de rondleiding leer je van alles over de draaiorgels en kan je zelf ervaren hoe het is om een echte orgelman of orgelvrouw te zijn. Aan het eind van de rondleiding volgt de grote draaiorgel test. Kun jij op het juiste tempo aan het orgelwiel draaien en het liedje goed afspelen? Dan loop je het museum uit met een officieel draaiorgeldiploma!

• Datum: 17 t/m 23 februari
  • Leeftijd: vanaf 4 jaar
  • Dagelijks om 14.00 uur
  • Duur: anderhalf uur
  • Geen extra kosten

Maandag 12 februari is Museum Speelklok ook open in verband met het weekend van Carnaval. Dan wordt er alleen geen draaiorgelavontuur aangeboden, maar natuurlijk wel onze Muzikale Rondleiding. Deze start ieder uur.

Speuren met orgelaapje Toon
Naast het behalen van een officieel draaiorgeldiploma kunnen alle kinderen de hele dag door komen speuren met orgelaapje Toon. Bij binnenkomst in het museum krijgen de jonge bezoekers een gratis Toonkaart. Hiermee kunnen ze zelf het lievelingsliedje van orgelaapje Toon componeren, programmeren, en spelen. Hoor je welk liedje het is? Je mag meezingen!

Voorjaarsvakantie: Museumkids klik en winactie!
Tijdens de voorjaarsvakantie (10 februari t/m 4 maart) kun je bij Museum Speelklok meedoen aan de fotowedstrijd van Museumkids. Inspecteer, fotografeer en maak kans op een Instant camera! Meedoen aan de wedstrijd van Museumkids is heel makkelijk. Vul tijdens je bezoek aan Museum Speelklok een museuminspectie in en uploadt daarbij een leuke museumfoto. Zo maak je direct kans op één van de vijf Instant camera’s!