4 juli 2020 t/m 30 augustus 2020

Zomervakantie in Museum Speelklok

Herfstvakantie in Museum Speelklok

Tijdens de zomervakantie, van 4 juli t/m 30 augustus, zijn er allemaal vrolijke activiteiten voor jong én oud te beleven in het museum.

Ben je nog op zoek naar een leuke zomeractiviteit in Utrecht? Museum Speelklok biedt de oplossing! In het vrolijkste museum van Nederland is voor ieder wat wils en klinkt er zoals altijd vrolijke muziek vanuit alle hoeken van het museum.

Op zoektocht naar beelden

Kinderen (en volwassenen) kunnen deze zomervakantie op zoek naar (orgel)beelden in het museum! In de nieuwe Beeldzoeker staan allemaal foto’s van beelden die te vinden zijn in de Museum Expeditie. Zoek de beelden op die in de Beeldzoeker staan afgebeeld en beantwoord de vraag of doe de opdracht. Ga aan het eind met je oplossing naar de entreebalie en ontvang een leuke prijs!

Speuren naar orgelaapje Toon

Ook kunnen jonge bezoekers van Museum Speelklok in de zomermaanden weer op zoek gaan naar orgelaapje Toon. Hij verstopt zich op negen nieuwe plekken in het museum. Zo kunnen kinderen die de speurtocht al eens gedaan hebben, opnieuw op zoek naar het aapje! Als je alle aapjes hebt gevonden, kan je het lievelingsliedje van Toon componeren.

Muzikale Tour

Ga muzikaal de zomer in met de gratis Muzikale Tour! De enthousiaste rondleiders brengen de zelfspelende instrumenten tot leven en vertellen de bijzonder klinkende verhalen die achter alle instrumenten schuilgaan. Er kan door iedereen worden gedanst op oude klassiekers en de nieuwste zomerhits!

Museumkids zomervakantie wedstrijd

Omdat kinderen nu weer veilig naar heel veel musea kunnen, heeft Museumkids een leuke winactie bedacht! Wat moet je doen? Bezoek deze zomer een museum (bijvoorbeeld Museum Speelklok), vul een museuminspectie in en maak kans op mooie prijzen. Spannend, cool, zozo of vet geweldig? Jij mag het zeggen! Met één inspectie maak je al kans op een VIP-dag met je familie.