15 augustus 2016

Zomervakantie in Museum Speelklok

Ook in de zomermaanden, van 9 juli t/m 4 september, is er van alles te beleven in Museum Speelklok: het vrolijkste museum van Nederland!

In de zomer kunnen alle kinderen dagelijks op draaiorgelavontuur met de orgelman, speuren aan de hand van een Draaiorgel Doeblad en deelnemen aan een kleurwedstrijd! Daarnaast vindt iedere dag de Muzikale Rondleiding plaats en is elke woensdag-, zaterdag- en zondagmiddag om 14.00 uur een kinderrondleiding te volgen waarbij de kleine museumbezoekers centraal staan.

Op draaiorgelavontuur met de orgelman

Daarnaast kunnen alle kinderen in de zomermaanden iedere dag om 11.00 uur mee op Draaiorgel Avontuur in Museum Speelklok! De orgelman neemt de kinderen mee op een spannende tocht langs de draaiorgels. Tijdens dit verrassende en interessante avontuur kom je meer te weten over de draaiorgels van het museum en kan je zelf ervaren hoe het is om een orgelman te zijn. Aan het einde van de tour mag je aan een orgelwiel draaien van een echt draaiorgel. Kun jij op het juiste tempo een liedje afspelen? Dan verdien je een officieel draaiorgeldiploma.

Draaiorgel Doeblad

De kinderen kunnen ook zelf aan de slag met het Draaiorgel Doeblad. Speur zelf aan de hand van het doeblad door het museum en leer meer over de draaiorgels. Weet jij de opdrachten goed op te lossen? Dan wacht er bij de kassa een kleine verrassing op je!

Kleurwedstrijd kermisorgel De Lange Gavioli

Ook loopt er de hele zomervakantie een leuke kleurwedstrijd. Neem de kleurplaat mee naar huis en gebruik de mooiste materialen om hem in te kleuren of download de kleurplaat hier. Denk niet alleen aan kleurpotloden of stiften, maar ook aan verf, stof of strijkkralen! De kleurplaat mag weer ingeleverd worden in Museum Speelklok of je mag er een foto van maken en sturen naar info@museumspeelklok.nl. Hij mag ook via de post worden verstuurd naar het museum. De wedstrijd loopt tot en met vrijdag 26 augustus. De winnaar van de kleurwedstrijd wordt in de laatste week van de zomervakantie bekend gemaakt en wint een echte knuffel van Toon, het orgelaapje van het museum!

Naast de extra activiteiten biedt Museum Speelklok het hele jaar door een leuk aanbod voor de kinderen. Wil je weten wat er nog meer voor de kinderen te doen is in het museum? Klik dan hier voor meer informatie.

foto Fred Ernst