12 december 2017

Kerstrondleidingen in Museum Speelklok

Laat je in de wintermaanden volledig onderdompelen in de kerstsferen in Museum Speelklok.

In de kerstperiode, 12 december 2017 t/m 7 januari 2018, hoor je in Museum Speelklok non-stop kerstmuziek vanuit alle hoeken van het museum! De straatorgels, orchestrions en speeldozen spelen hun beste kerstplaten, boeken of rollen en de zelfspelende muzikale kerstboom is ook dit jaar weer aanwezig.

De Muzikale Rondleiding krijgt tijdens de winterse dagen een echt kersttintje. Kom genieten van de kerstsferen in het museum, zing mee met verschillende kerstliedjes zoals Jingle bells, All I want for christmas is you en O denneboom en laat je voor even onderdompelen in een magische wereld vol vrolijkheid. In het museum zijn prachtige kerstlichtjes te vinden en hangt er een acht meter hoge kerstboom! Een leuk uitje met de kinderen, maar ook voor volwassenen.

Muzikaal voorleessprookje De Sneeuwkoningin
Kom in de kerstvakantie ook luisteren naar het spannende voorleessprookje van Gerda en de Sneeuwkoningin met liedjes uit Frozen. Tijdens het winterse sprookje spelen de magische muziekinstrumenten van het museum liedjes uit Frozen en kom je helemaal in de kerstsferen. Het kerstsprookje De Sneeuwkoningin is een bewerking van het 19de-eeuwse verhaal van Hans Christian Andersen. Kijk hier voor meer informatie en de kaartverkoop.