14 april 2023

Let’s Dance: New Views – modern & hiphop

14 april 20:00u 22:00u Museum Speelklok Volwassenen
Bestel tickets

Deze avond staat in het teken van twee nieuwe en vernieuwende voorstellingen, waarvan één speciaal gemaakt voor Museum Speelklok!

Met: Spaceship Ensemble (artistieke leiding en componist intro Julian Maple-Oliveira, componist Leo Lehtinen, choreografie Georgia Mourant en Soleil de Jager) / Illusionary Rockaz Company (choreografie Shailesh Bahoran en Duda Paiva)

Voor de pauze treedt Spaceship Ensemble voor je op. Zij spelen en dansen een nieuw gemaakt stuk getiteld Junctions waarvoor ze gebruik maken van ons orgel De Schuyt. Eerder maakte dit avontuurlijke, internationale ensemble uit Den Haag al een muzikaal spektakel geïnspireerd door de theorieën van Nobelprijswinnaar Gerard ’t Hooft. Junctions is een avontuurlijke verkenning van twee tegenovergestelde karakters: die van de klassieke ballroom, mensen van weleer en historische muziekinstrumenten en die van natuurlijke ritmes en menselijke schommelingen. Het vertelt het verhaal van verschillende dansstijlen waar het orgel getuige én onderdeel van is geweest.

Onder begeleiding van choreograaf Shailesh Bahoran en meesterpoppenspeler Duda Paiva nemen dansers Ser Sebico & Marchano Sarijoen van Illusionary Rockaz Company je mee op reis , terwijl ze schuimsculpturen tot leven blazen in twee bijzondere solo’s. Marchano Sarijoen zal een snippet uit AVATĀRA dansen en Ser Sebico danst een nieuw werk, speciaal gemaakt voor deze avond. Na de voorstelling volgt een freestyle dansbattle, waarna dj Lucas Benjamin en MC Patrick Karijowidjojo de dansvloer voor iedereen openstellen.

Spaceship Ensemble, Gaudeamus 22 © Paulus van Dorsten

IRC © Steven Tips

Illusionary Rockaz Company © Steven Tips

Tijden programma:

• Inloop 19.30 uur
  • Duur 20.00 – 22.00 uur

Tickets:

• Reguliere toegangskaarten: € 15,-
  • Met een Museumkaart / CJP / U-pas / VriendenLoterij VIP-kaart: € 10,-
  • Passe-partout voor twee avonden: € 25,-
  • We Are Public-pas: gratis, reserveer hier

Lees hier meer over de andere dansavonden van Let’s Dance!