25 april 2016

Meivakantie vol draaiorgelavonturen

Leer de fijne kneepjes van het vak

In de meivakantie is er weer van alles te beleven in Museum Speelklok voor jong en oud. Al vanaf dinsdag 26 april (maandag 25 april is het museum gesloten) zijn er extra activiteiten voor de kinderen! Kom dus voor een leuk dagje uit in de meivakantie naar het vrolijkste museum van Nederland!

Draaiorgel Avontuur in Museum Speelklok
Ga van 30 april t/m 8 mei mee op Draaiorgel Avontuur in Museum Speelklok! Elke dag om 14.00 uur neemt een orgelman je mee op een spannende tocht langs de draaiorgels van Museum Speelklok. Tijdens dit verrassende en interessante avontuur kom je meer te weten over de draaiorgels van Museum Speelklok en kan je zelf ervaren hoe het is om een orgelman te zijn. Aan het einde van de tour mag je aan een orgelwiel draaien van een echt draaiorgel. Kun jij op het juiste tempo een liedje afspelen? Dan verdien je een officieel draaiorgeldiploma.

• Leeftijd: Vanaf 4 jaar
  • Dagelijks om 14.00 uur
  • Duur: 45 minuten

meivakantie Museum Speelklok

Vanaf 26 april draaiorgel doeblad in Museum Speelklok

Omdat veel kinderen vanaf maandag 25 april al vakantie hebben is er vanaf dinsdag 26 april een waar draaiorgel doeblad voor alle kinderen! Speur zelf aan de hand van het doeblad door het museum en leer meer over de draaiorgels. Weet jij de opdrachten goed op te lossen? Dan wacht er bij de kassa een kleine verrassing op je! Het draaiorgel doeblad is van 26 april t/m 8 mei beschikbaar in het museum.

Kinderrondleiding wordt Draaiorgel Avontuur

Vanaf 30 april kunnen de kinderen dagelijks om 14.00 uur mee met de orgelman op Draaiorgel Avontuur. In plaats van de kinderrondleiding op de woensdag-, zaterdag- en zondagmiddag kunnen de kinderen mee op Draaiorgel Avontuur.

En nog meer leuke dingen voor de meivakantie

Naast het behalen van een draaiorgeldiploma is er in de meivakantie nog veel meer te beleven in Museum Speelklok. Ga mee met de Muzikale Rondleiding die ieder uur wordt gegeven of ontdek zelf meer over de technieken die schuilgaan achter alle instrumenten in de Museum Expeditie. Voor de kinderen is er een Speurtocht met Orgelaapje Toon. Aan de hand van de speurtocht componeren, programmeren en spelen ze helemaal zelf het lievelingsliedje van aapje Toon. Natuurlijk is ook de tijdelijke tentoonstelling Geweven Muziek te bezoeken in de meivakantie.

Openingstijden
Maandag 2 mei en donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag en Hemelvaartsdag) is het museum ook de hele dag open voor iedereen. Kortom, de hele week is het museum de hele dag open voor iedereen en is er veel leuks te doen voor de kinderen!