20 november 2019 t/m 5 december 2019

Muzikale Sinterklaasrondleidingen

20 november t/m 5 december 14:00u 15:00u Museum Speelklok Kinderen

Sinterklaas is weer in het land. In Museum Speelklok vieren we dit tijdens de Muzikale Kinderrondleidingen!

Nog tot aan de verjaardag van Sinterklaas krijgt de Muzikale Kinderrondleiding een echt sinterklaastintje. Zing mee met de vrolijkste sinterklaasliedjes en kom helemaal in de sferen voor pakjesavond. Iedere woensdag-, zaterdag- en zondagmiddag om 14:00 uur kunnen jong én oud mee met de Sinterklaasrondleiding. Uiteraard staan op de verjaardag van de goedheiligman alle rondleidingen in het teken van de Sint.

De speelklok Hackbrettuhr uit het Zwarte Woud speelt O kom maar eens kijken en de Porter platenspeeldoos speelt Daar wordt aan de deur geklopt. Daarnaast spelen de grootste orgels uit het museum, zoals de Arabier, de Drie Pruiken en de Schuyt, ook verschillende hedendaagse sinterklaasliedjes. Kom jij meezingen en mee dansen tijdens de Sinterklaasrondleidingen?

Kerstvakantie: Muzikale voorstelling De tovenaar van het witte orgel

Kom deze kerstvakantie van 27 t/m 30 december en 2 t/m 5 januari naar het vorstelijke sprookje over vriendschap en de betoverende kracht van muziek! De Groothertogin van een piepklein landje is gek op muziek. Daarom heeft ze het mooiste muziekinstrument ter wereld laten bouwen: een orgel waarin een heel orkest verborgen zit. Het liefst zou ze de hele dag niets anders doen dan luisteren naar de prachtige muziek. Of, beter nog, zelf muziek maken. Maar dat valt nog niet mee. Gelukkig is er één iemand die ermee kan toveren…