9 februari 2018

Voorjaarsvakantie: sprookjesvoorstelling van Belle en het Beest

Kom in de voorjaarsvakantie, 24 februari t/m 4 maart, naar de muzikale sprookjesvoorstelling van ‘Belle en het Beest’ in Museum Speelklok en laat je meevoeren met een spannend liefdesavontuur. Een leuke activiteit in Utrecht voor kinderen!

Het verhaal van deze familievoorstelling is een bewerking van het bekende 18de-eeuwse sprookje en neemt je mee naar een magische wereld, waarin ook de muziekinstrumenten van het museum klinken. Een leuk uitje met kinderen voor in de voorjaarsvakantie in Utrecht.

-Koop onderaan deze pagina jouw ticket voor de voorstelling-

Het verhaal
Wanneer Belle wordt opgesloten in het kasteel van het Beest besluit ze zich niet te laten kennen. Niemand kan alleen een Beest zijn, er moet iemand anders achter verscholen gaan. Bijgestaan door de betoverde klok Pendule en de eigenwijze kandelaar Lumière gaat Belle op een muzikaal avontuur in het kasteel. Wat Belle niet weet is dat het Beest een vervloekte prins is, die de liefde moet vinden voor het muziekdoosje stopt met spelen…

Algemene informatie

• Voorjaarsvakantie 24 februari t/m 4 maart
  • Doordeweeks: 14.00 uur en 15.00 uur
  • Weekend: 14.00 uur
  • Toeslag op entreeprijs: €4,50
  • Duur: 45 minuten
  • Adviesleeftijd: 5+
  • Tekst: Theo de With
  • Spel: Aubrey Snell en Tim van Scheijen

Kaartverkoop
Plan je dagje uit in de voorjaarsvakantie op voorhand en koop hieronder online je ticket voor Museum Speelklok en de muzikale sprookjesvoorstelling van Belle en het Beest.

• Let op: Kijk alsjeblieft goed naar de ticketopties voordat je de aankoop bevestigt. Zorg er ook voor dat je het goede email adres opgeeft bij bestelling. Dit om er zeker van te zijn dat de tickets goed aankomen.

* Museumkaarten en BankGiro Loterij VIP-kaarten worden op de dag van bezoek bij de kassa geregistreerd, je betaalt nu alleen de toeslag.
** kortingsactie bijvoorbeeld van de Albert Heijn, Bank Giro Loterij, Postcode Loterij of andere vouchers voor Museum Speelklok. Je betaalt nu alleen de toeslag, de vouchers worden op de dag zelf verrekend aan de kassa.

Tickets aan de kassa

Er zijn ook enkele kaarten aan de kassa van het museum te verkrijgen voor de voorstelling. Om zeker te zijn van je kaartje raden wij aan deze online te kopen.

Belle en het Beest in Museum Speelklok

Promenades deel van de dag gesloten

Wanneer de voorstelling Belle en het Beest bezig is zijn de promenades van het museum tijdelijk niet te bezoeken. Op de momenten dat de promenades niet te bezoeken zijn is de MuziekFabriek ook tijdelijk op een andere plek te vinden.

• Weekend promenades gesloten van 14.00 uur tot 15.00 uur
  • Doordeweeks promenades gesloten tussen 14.00 uur en 16.00 uur

Voorjaarsvakantie: Museumkids klik en winactie!
Tijdens de voorjaarsvakantie (10 februari t/m 4 maart) kun je bij Museum Speelklok meedoen aan de fotowedstrijd van Museumkids. Inspecteer, fotografeer en maak kans op een Instant camera! Meedoen aan de wedstrijd van Museumkids is heel makkelijk. Vul tijdens je bezoek aan Museum Speelklok een museuminspectie in en uploadt daarbij een leuke museumfoto. Zo maak je direct kans op één van de vijf Instant camera’s!