22 februari 2020 t/m 1 maart 2020

Prinses op de erwt
22 februari t/m 1 maart 14:00u 14:45u Museum Speelklok Kinderen
Bestel tickets

Ontdek hoe iets heel kleins grote gevolgen kan hebben in de koninklijke voorstelling Prinses op de erwt!

LAATSTE KANS!
Laat je alleen zaterdag 29 februari en zondag 1 maart nog meenemen in het muzikale en droomachtige sprookje van de Prinses op de erwt. Een koninklijk verhaal met een groen randje, waarin ook de instrumenten van Museum Speelklok een rol spelen!

Het verhaal

De muzikale prins Laurens zoekt een prinses om mee te trouwen. Maar een échte prinses vinden, blijkt geen makkelijke opgave. Zijn moeder, de koningin, besluit om hem een handje te helpen en nodigt tientallen prinsessen uit in het kasteel. Allemaal brengen ze de mooiste muzikale cadeaus mee. Zoveel dat ze er een heel museum mee kunnen vullen! Een goed begin, maar dat bewijst nog niks. Om er zeker van te zijn dat het echte prinsessen zijn, heeft de koningin een plan: ze verstopt een erwt onder een stapel matrassen van het bed. Want alleen een echte prinses is zó fijngevoelig dat ze door alles heen een erwt kan voelen. Zal Laurens op deze manier zijn echte prinses vinden?

• 22 februari t/m 1 maart
  • Dagelijks om: 14.00 uur
  • Toeslag op entreeprijs: €4,-
  • Duur: 45 minuten
  • Adviesleeftijd: 4+
  • Spel en muziek: Aubrey Snell
  • Adres: Steenweg 6, Utrecht

Zorg ervoor dat je 15 minuten voor de start van de voorstelling al in het museum bent.

Ontdek de Koninklijke Kamer

Blijf in koninklijke sferen door een bezoek te brengen aan de Koninklijke Kamer. Hier gaat een wereld vol met goud en glamour voor je open. Ook de koninklijke erwt uit de voorstelling is tijdelijk tentoongesteld in de Koninklijke Kamer! Weet jij hem te vinden?