20 oktober 2018 t/m 28 oktober 2018

Herfstvakantie midden: muzikale voorstelling Koppie Koppie, Robokoppie!

Kom tijdens de herfstvakantie, 20 t/m 28 oktober, kijken naar de muzikale familievoorstelling Koppie Koppie, Robokoppie! van het Rosa Ensemble in Museum Speelklok. Een voorstelling over vriendschap en robotica.

Laat je meevoeren met een grappig en ontroerend verhaal over een eenzaam meisje en haar bijzondere robotvriendje. Je zult ontdekken dat een robot niet alleen hersens, maar ook een hart kan hebben.

Het verhaal

Petra’s vader en moeder hebben het druk. Ze zijn topmusici en moeten daarom elke dag oefenen, heel vaak optreden en na hun concert het applaus in ontvangst nemen. Wanneer Petra met haar ouders mee op tournee is, is ze veel alleen en wordt onder druk gezet om net zo goed te kunnen spelen als haar ouders. Ze heeft het idee dat haar vader en moeder helemaal niet naar haar luisteren. Gelukkig heeft Petra een vriendje dat wel luistert. Een stuntelige robot die altijd paraat staat om haar te helpen! Het robotje probeert er alles aan te doen om het eenzame meisje op te vrolijken en voor een goed einde te zorgen. Zal het hem lukken?

• Herfstvakantie 20 t/m 28 oktober 2018
  • Doordeweeks: 13.30 uur en 15.00 uur
  • Weekend: 13.30 uur
  • Duur: 40 minuten
  • Prijs: Entreeprijs + €4 toeslag (incl. tentoonstelling Robots love Music)
  • Adviesleeftijd: kinderen van 6 t/m 12 jaar

Koop hieronder alvast je ticket voor de voorstelling.

• Let op: indien het ‘museumkaart/korting actie’ ticket van €4,- op uitverkocht staat, neem dan tijdens openingstijden, 10.00 uur tot 17.00 uur, telefonisch contact op met ons via het telefoonnummer 030 232 60 82. Er zijn dan nog wel tickets voor de voorstelling beschikbaar.

Een bijzondere samenwerking

Museum Speelklok staat vol met muzikale robots. In de interactieve tentoonstelling Robots love Music (21 september 2018 t/m 3 maart 2019) ontdek je dat robots naast hersens ook een hart hebben. De familievoorstelling Koppie Koppie, Robokoppie! is een samenwerking tussen het Rosa Ensemble en Museum Speelklok. Het Rosa Ensemble maakt sinds de oprichting in 1997 eigentijds muziektheater. Techniek en de vooruitgang speelt in bijna alle producties een grote rol.

In deze voorstelling wordt samengewerkt met de volgende topmusici: violiste Diamanda La Berge Dramm, bassist Peter Jessen (ook helft van kamerpopduo Sommerhus) en zangeres Petra Ball.

Het Utrechtse Rosa Ensemble heeft in de aanloop naar het maken van de familievoorstelling de NAO-robot ‘getraind’. Het Rosa Ensemble zocht naar een manier om de wisselwerking tussen de NAO-robot en kinderen te onderzoeken, de (on)mogelijkheden van de robot in kaart te brengen en ideeën op te halen voor het verhaal van de voorstelling. Het educatieproject De MuziekRoute, waar het Rosa Ensemble partner in is,  bleek hiervoor een dankbaar en bevlogen oefenterrein.

Cast

Petra Ball – Petra